Bushcraftfestivalen

Trevligt forum att hitta till, även om det verkar vara lite lugnt med inlägg för tillfället. Kul att hitta ett svenskt forum.

Jag undrar om någon har info angående Bushcraftfestivalen? Hittar bara info om att den blev inställd 2022. Har bestämt mig för att bli lite social i detta nördintresse och vore trevligt att hitta andra att pladdra med då ingen i min närhet vill prata trädslags brinntid eller bästa flätteknik för brännässlor…

2 gillningar

Eller hur man startar en eld i november när det regnar ute och allt är blött.

Hur som helst är du välkommen :slight_smile:

1 gillning

Tack!

Med pennvässare och stora portioner tålamod :slight_smile:

2 gillningar

Tack! Vi är inte så många men vi finns här under ytan! Har du några specifika projekt du håller på med/övar på för tillfället?

Har inte själv varit där men har hört att det ska vara riktigt trevligt! Inte som Paul Kirtleys stora Bushcraft Symposium som hölls förra året med folk från hela världen och gott om talare och workshops, men mer svenskt. Hemtrevligt och mysigt.

Jonas på Jonas Vildmark som verkar vara den som drar i trådarna nuförtiden.

1 gillning

Träd och växter i år och lite spårning när andan faller på. Lyssnade på podden du hade med Mattias Norberg och tänkte skaffa hans bok (eld bör ju alltid vara ett konstant fokus).

Hade faktiskt ingen koll på Kirtleys event. Verkar stort. Haft span på bushcraft show UK men kommer inte hinna dit i år (går om några veckor och halva mitt livspussel ligger utspritt på golvet). Ray Mears och Lofty Wiseman hade ju varit riktigt skoj att få träffa (nog enda chansen att bli starstruck).

Hoppas Jonas får ihop nåt i år!

2 gillningar