Dagens Instagramskörd

Först publicerat på: https://bushcraft.nu/dagens-instagramskord/

Har ni, som jag svårt att ibland skilja på vilka konton som är genuina och vilka som på olika vis är fejk? När jag öppnar appen vill jag gärna mötas av äkta bilder på natursköna platser med intressanta teman och/eller information som kan liva upp vardagen när man inte har möjlighet att själv ta sig ut i skogen! Bilder som ska inspirera till att testa nya saker eller bara ge sig ut i naturen och njuta av stillheten.

@simple.woodsman

En glad dansk vid namn Johnny Juhl som lägger upp mycket bilder och filmer på när han testar olika primitiva tekniker, bygger primitiva verktyg, vapen, prylar och kläder. I hans senaste serie inlägg får vi följa med när han tillverkar ett par skor helt i skinn från ett par sandaler som även dessa är egentillverkade. När man ser filmerna blir man verkligen sugen på att testa tillverka ett par till sig själv! Jag som har svårt att hitta skor som passar på bredden skulle kunna skräddarsy mina egna skor efter mina egna fötter i kvalitetsmaterial för en bråkdel av vad moderna kängor kostar!

Kort och gott ett väldigt bra konto med mycket information och väldigt bra bilder! Det är riktigt kul att någon som men genuin, nästan barnaktig, glädje tar sig an de olika ämnena och bygger och utforskar och låter oss följa med på resan!

@simple.woodsman

@benedikt.hoehny

@benedikt.hoehny

Fotograf som dokumenterar sina resor med stämningsfulla bilder och filmer. Väldigt vackra platser runt om i världen, mycket dimma och dova färger, precis rätt för hösten!

Benedikt är väldigt duktig som fotograf och lyckas väldigt väl fånga mystiken och trollskheten i naturen som öppnar dörren för alla våra väsen och folktro! man väntar sig nästan kunna urskilja en liten vätte titta fram bakom ett träd!


@epicurean_folk

Väldigt fina bilder på natur och människor i naturmiljö som badar, paddlar, äter, grillar, etc. Jag personligen gillar verkligen den här stilen, lite mer åt cowboy-hållet än den vanliga frilufts-eller bushcraftstilen man ofta annars möter. Man får verkligen känslan av att följa ett gäng personer som verkligen trivs i naturen och lever gott av den! Påminner mycket om gamla tiders liv med en modern touch! Väl värd att följa!

Mycket canvas, hattar, gjutjärn, skinn & kaffe – precis som det ska vara!

@epicurean_folk

@viddernas.son

@viddernas.son

Skåning (eller åtminstone bosatt här) som verkar leva som han lär. Mycket övernattningar, stämningsfulla bilder på lägereldar, enkla lägerplatser och njutning!

Utöver att han tar väldigt bra bilder i fina miljöer så skriver han ofta väldigt poetiskt till sina bilder – väl värt att läsa och inte bara scrolla förbi!

2 gillningar