Veckan som gått 2022-32

Först publicerat på: https://store.forum.bushcraft.nu/?p=268

Det var några veckor sedan jag skrev det förra veckobrevet! Nytt som projektet är har det fört med sig en hel del extra arbete som jag inte räknat med och ovanpå det har ungarna haft skollov, vi vuxna semester och allt vad det medför! Förhoppningsvis kommer jag kunna hålla tempot uppe framöver och komma ut med ett nytt veckobrev åtminstone varannan vecka.

Veckobrev?

Tanken med att ha ett veckobrev kommer sig ur flera olika anledningar; dels att lära mig själv att börja skriva mer frekvent igen, något som jag egentligen inte gjort på flera år vid det här laget; dels att ge våra läsare och besökare en liten sammanfattning av noterbara händelser inom projektet och på forumet; och slutligen, att börja så smått bygga grunden för ett delprojekt jag sett fram emot att dra igång väldigt länge! Vill ni veta mer om detta har ni just fått en anledning till att prenumerera på nyhetsbrevet 😉

EnKnivsUtmaningen!

Hur går det för våra tävlande i Enknivsutmaningen? Här kan ni se nuvarande poängställning och här är månadens utmaning! Som det ser ut nu har vi en delad förstaplats mellan Friskytt, Johan och mig själv. Det är dock fortfarande 5 utmaningar kvar och 30 poäng att samla ihop så mycket kan hända nu när vi börjar gå in i en lite mörkare årstid!

Hänt på forumet

Senaste veckorna har varit ganska stillsamma på forumet, jag själv har varit iväg på olika aktiviteter och jag tror detsamma gäller många av er andra! Dock har vi haft ett par intressanta diskussioner, bland annat om kläder, kaffe och bushcraft i allmänhet.

Kaffefrågan: Vår tids kanske största fråga

Får det egentligen gå till hur som helst när man brygger eller kokar kaffe? Den frågan ställde vi till forumets medlemmar och svaren och åsikterna haglade tätt! Den kanske mest populära metoden för kaffe i vildmarken är snabbkaffe. Pinsamt nog är jag själv en återfallsförbrytare när det gäller denna simpla (men ändå helt okej) metod. En riktig bushcrafter kokar såklart sitt kaffe! Därför har jag lovat mig själv att försöka bli kvitt dåliga ovanor och beställde helt sonika hem ett par paket redigt nattsvart kokkaffe från Rekyl. Det är för övrigt ett företag som hjälper veteraner som kommit snett efter utlandstjänstgöring att komma på fötter igen så väl värt att stödja!

Jag lovar att återkomma med en utförligare text om deras kaffe inom kort!

1 gillning