Veckan som gått 2022-34

Först publicerat på: https://bushcraft.nu/veckan-som-gatt-2022-34/

Det börjar närma sig slutet av även denna månads utmaning med bara ett par dagar kvar! Förra månaden fanns det större möjligheter att kunna göra utmaningen hemma men denna gången blir det lite knepigare. Det är såklart meningen eftersom tanken är att man ska ta sig ut i skogen och göra de här utmaningarna istället för att sitta hemma på balkongen (som undertecknad). Ingen har än så länge uppdaterat om sina eventuella framsteg så jag får anta att man väntar in i det sista för spänningens skull! :wink:

Själv har jag varit hemma med sjukdom och har fått möjligheten att testa på lite olika huskurer! Exempelvis min kvällsdryck på färsk ingefära och torkade nässlor, gatukamomill och rölleka. Som jag skrev i ett annat inlägg så gjorde den verkligen susen för morgonen efter vaknade jag i stort sett helt utan symptom! Om det var häxbrygden, sjukdomens normala gång eller bara placebo låter jag vara osagt. Frisk blev jag åtminstone!

Jag skrev förra gången att jag hade andra små projekt och framöver kommer jag även börja släppa lite poddavsnitt tillhörande projektet! Jag vet ännu inte vad som står först i utsläppskön men jag har ett antal olika avsnitt inplanerade och bokade, både med och utan intressanta gäster!

3 gillningar